Het begin - Reisverslag uit Casper, Verenigde Staten van usa2015roc - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Casper, Verenigde Staten van usa2015roc - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Lisette

21 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Casper

Na een reis van ruim 24 uur(door een tussenstop in Salt Lake City van 6 uur en 9 uur tijdsverschil) zijn we zeer gastvrij ontvangen door een heel Welkomstcomittee. Wij zijn: Lindy, Sandra Peter en ik. Mijn gastvrouw Audrey woont ongeveer een half uur rijden buiten Casper op een ranche, in de prairie. De staat Wyoming is echt Cowboyland. Omdat er hier 2 dagen herfstvakantie is, zijn we meteen de volgende dag meegenomen met alle Nederlandse collega's -in een echte bus van de school - naar Yellowstone Park. Weer veel reizen maar gelukkig erg de moeite waard. Met in totaal 8 personen wordt je zo al heel snel een groep.Allerlei disciplines: docenten verpleegkunde, sociaal werk, onderwijs en pedagogiek, Nederlands en Burgerschap, politicologie en geschiedenis, laboratoriumonderwijs. Kortom een breed gezelschap en dat leidt tot boeiende gesprekken over de verschillen en overeenkomsten.
Morgenvroeg begint dan het echte werk.o.a Een les over patiëntenzorg en management voor verpleegkundigen. Ze hebben hier ook simulatieruimtes. Daar zal ik ook regelmatig gaan kijken. Omdat Casper College een functie heeft voor een vrij groot gebied, zijn er ook veel on-line classes. De studenten krijgen hun lesstof en opdrachten via internet, ongeveer zoals ons It's learning. Ze moeten dan veel thuis lezen en schrijven aan hun opdrachten. En stage lopen natuurlijk. Dan komen ze eens per week of soms een weekend per maand, naar het college voor practicium.
Ja, de Amerikanen zijn erg gastvrij, voorkomend en open, tenminste deze collega's en hun familie. En trots dat we hen bezoeken. Tot zover de eerste indruk. Wordt vervolgd.

• 21 Oktober 2015 - 11:09

Concierge. Léon Wever :

Beste Amerika ganders.

veel plezier en kom terug met een koffer vol kennis.

verder zou ik jullie iets willen vragen.
    ik ben een fervent verzamelaar van alles wat met scouting te maken heeft.
    zouden jullie een op de school waar jullie komen eens kunnen informeren of er daar ook mensen zijn die bij de Boy-scouts of Girl-scouts zijn die eventueel willen ruilen.

alvast bedankt
    léon