We zijn er bijna - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van usa2015roc - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Charlottesville, Verenigde Staten van usa2015roc - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Door: Frank Kerstens

29 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Charlottesville

De afgelopen week heb ik grotendeels op Piedmont Virginia Community College doorgebracht. Wederom diverse lessen bijgewoond en veel gesproken met diverse mensen binnen de school, o.a. over de programma's die ze gebruiken voor leerlingen met leerproblemen, internationalisering en het excellentieplan van het ROC (waar ze zeer geinteresseerd in waren). Daarnaast diverse (zware) werklunches (waar laten ze het allemaal?) o.a. met twee docentes Engels. Was een heel leuk gesprek over het docent zijn in de Verenigde Staten in vergelijking met Nederland.
Vandaag (donderdag) mijn presentatie gegeven voor een aantal collega's van Piedmont over Nederland, het ROC, Kellebeek, volwasseneducatie, VAVO en het International Office, gevolgd door een kleine receptie (met weer eten en drinken).
Ook nog een bezoek gebracht aan de University of Virginia, een van de meest gerenommeerde openbare universiteiten van Amerika. Wat een faciliteiten, zowel op academisch als op sportgebied. Als ik nog eens jong was ....
Maar het einde is in zicht. Morgen naar Washington DC voor twee dagen sightseeing en dan zaterdagavond terug naar The Netherlands. Een geweldige ervaring maar ook geweldig om weer back home te gaan.